תהומות רעננה

אנשים טועים לחשוב שהסרט "תלמה ולואיז" הוא הסרט המוצלח ביותר של ג'ינה דיוויס.
זה בכלל לא נכון, ב"תלמה ולואיז" הנוכחות של סוזן סרנדון מונעת דווקא מג'ינה להפיק מעצמה את המירב.
אני לא אומר שהיא משחקת שם גרוע, אבל ההופעה של סוזן סרנדון, כל כך דומיננטית, עד שג'ינה דיוויס, על כל קסמיה, הופכת להיות חלק מהתפאורה.

ג'ינה דיוויס בסרט "ללא מילים"


לדעתי הסרט הטוב ביותר של ג'ינה הוא דווקא "ללא מילים", קומדיה נפלאה עם מייקל קיטון, בה היא משחקת בחינניות רבה את ג'וליה מאן, כותבת נאומים נחושה ואידיאולוגית, שעובדת , כמובן בשביל המועמד הדמוקרטי.

בסרט הזה, מתוארות בחירות באיזשהו מחוז אמריקאי, ליד גבול מקסיקו, מחוז שמטבע הנסיבות, הפך למעבר מסיבי של מהגרי עבודה מקסיקנים לתוך ארצות הברית.
אז בסרט מתואר רעיון לבנות תעלה על הגבול, שתכליתה למנוע את המעבר, והמועמדים בבחירות, חלוקים בדעותיהם בנוגע לתעלה, אחד מהם תומך בחפירת התעלה והשני מתנגד לה.
באיזה שלב, לקופירייטר של המועמד התומך בתעלה, ישנו רעיון מדהים, הוא מחליט לקרוא לתעלה "תעלת הידידות", מרגע זה התקשורת מאמצת את הכינוי, והוא הופך למעשה את הכיוון של מסע הבחירות.
למה נזכרתי בזה?
בדיוק היום הייתי בסיור בכביש 531, אותו כביש מבורך שיחבר בעוד שנתיים את כביש שש באזור חורשים לכביש החוף במחלף כפר שמריהו, ויחסוך לאזרחים רבים את הביקור המיותר במחלף מורשה הפקוק.

עד כאן הכל נשמע טוב מאוד.

העניין הוא, שכשהגענו למקום שבו אמור להיות הכביש, דרומית לפארק רעננה, חיכה לנו מראה שהזכיר את הפצצת דרזדן במלחמת העולם השניה.WP_20140128_005
מולנו השתרע בקע קרטוגרפי עמוק ועצום, מהסוג שניתן לראות מהירח. נראה היה כאילו , מישהו החליט להחליף את הכביש המתוכנן, בחיקוי מוגדל של תעלת סואץ.
כשראיתי את המכתש הזה, מאוד תמהתי.
הרי אני מכיר את רעננה ואת תושביה המקסימים, אני יודע שהם לא אספסוף של בבונים ולא נפולת של סתומים.
אני הכרתי אותם בתור אנשים, נאורים, נבונים , בעלי תודעה ורחבי אופקים. גם אני גרתי שם במשך שנה וחצי, ונראה לי שרק בזכות זה אני כל כך נאור, לכן לא הבנתי איך הם הניחו לרשויות , לקרוע את המרקם העירוני שלהם בצורה כל כך גסה ולקדוח תהומות במרחק מטרים ספורים מבתי התושבים.
אבל חוסר ההבנה הזה, נעלם תוך כמה דקות של התמצאות גיאוגרפית.
נזכרתי שהבתים שמעבר לכביש, לא שייכים לרעננה, אלא הם הקצה של שכונת הפועלים העלובה ביותר בהרצליה. "גן רש"ל" קוראים לה או משהו כזה .
כך נפתרה התעלומה, לירוקים של רעננה לא קרה כלום, הם עדיין ירוקים, אבל , מה לעשות? עדיין רעננים.
לגבי הירוקים של הרצליה, אני לא יודע, מצד אחד הם באמת היו צריכים להתנגד לגראנד קניון שנחפר להם בגב.
מצד שני, אחרי שאתה מבין מה השכנים חושבים עליך, אולי אתה לא ממש רוצה לראות את הפרצוף שלהם.

להשאיר תגובה

