בסטייל עם בנות מואב

היי רבותיי,
מי שהספיק כבר לקרוא את פרשת שבוע, עשוי בקלות להגיע למסקנה, כי העורך המקראי , סבל מזעזועים אישיים קשים, בעקבות שרשרת האסונות של ספר במדבר.
כזכור, תחלת הפרשה הקודמת, פרשת בלק, היה מופת לבלבול מושגי, כששרי מואב, שרי בלק, שרים סתם וזקני מואב ומדיין מסתחררים סביב בלעם בן בעור.
בפרשת פנחס , הבלבול גדל ומתעצם כאשר מסתכלים על הפרשה הנוכחית.
בתחילתה מקבל פנחס איזו ברית לא ברורה, אחר כך מתחילים לתכנן מלחמה נגד המדיינים , אבל זה עדיין רק בהתחלה. כל יתר הפרשה, היא חזרה תמוהה על קורבנות, ראשי חודשים וחגי ישראל מפסח ועד סוכות.

אז אפשר להסביר את זה, דרך חז"ל , ולראות שהתורה לא מבולבלת בכלל.
מה שחז"ל אומרים, זה שפנחס לא היה אמור להיות כהן.
היה הבן של אלעזר, אבל הכהונה ניתנה לבנים שנולדו אחריו.
ומה שהוא קיבל בתחילת הפרשה, היה אישור להיות כהן גדול.
טוב, מיותר לציין שהוא לא ידע מה לעשות, נכון?
האחים הקטנים שלו, כל הזמן למדו במשכן, אבל הוא היה פטור, כי לא הייתה כוונה שהוא יעבוד שם.

הוא הסתובב לו, בלי מסגרת, בלי כיוון , היה בסכנת התדרדרות עם בנות מואב.

אבל בסדר, כשזימרי פתח את הפה שלו על משה רבינו, הוא חטף עצבים ועשה מזימרי בייגלה.

ברגע שזה קורה, אלוהים, מזעיק את משה ואומר "תרשום מהר, מה אתה צריך ללמד את פנחס"

משה היה אז באמצע לכתוב את ההיסטוריה, על המלחמה במדיינים ומה שהוביל אליה , אבל תוכנית הלימודים האינטסיבית של פנחס, נתקעה לו באמצע, אז הוא רשם למעלה על הדף "פנחס" והתחיל להכניס שם קורבנות, חגים וכן הלאה.

מזלו של פנחס, שהפך להיות כהן גדול ולא היה צריך להתעסק עם מצורעים.

זהו, יש דבר תורה לשולחן שבת.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s